Leven – The first week

Standaard

weheartit.com


Ik sta op. Later dan ik eigenlijk wil, maar nog vroeg genoeg. Snoozen is altijd mijn zwakke plek en nu ik niet echt op een bepaalde tijd ergens moet zijn is het lastig om nog niet nog zo’n zes keer op die knop te duwen.
Ik ontbijt en sport een uurtje, en als ik gedoucht en aangekleed ben, heb ik eigenlijk nog een hele dag voor me. Een hele dag om te schrijven, want dat doe ik nu. Elke dag.
Ik ga zitten, achter mijn laptop, en klik mijn word open. Het witte scherm staart me spottend aan.
Eerst thee vind ik, en ik zet een pot thee.
Dan weer terug naar word. Het scherm kijkt nog steeds meedogenloos mijn kant uit.
Deze tafel zit naar, ik kan mijn knieën niet over elkaar doen want de balk zit in de weg.
Niet aan denken, ga schrijven. Ik tik wat woorden. Ik zucht. Neem wat thee. Kijk naar het scherm.
Mijn telefoon gaat, niet naar kijken, je bent nu bezig. Ja, dan zet ik eerst het geluid uit. En als ik nu toch het geluid uitzet kan ik ook wel even kijken wie wat stuurde. Ha, of ik wat kom drinken nu. Nee typ ik terug, ik ben aan het schrijven, kan vanavond pas weer. Goed zo, laat ze zien dat je serieus bezig bent.
Terug naar word. Misschien moet ik een ander verhaaltje beginnen, een voor mijn blog, of voor een andere site. Enthousiast begin ik aan iets nieuws. Na drie regels vraag ik me af of dat wel kan, wat ik zo net heb opgeschreven, en ik klik op internet, alleen voor wikipedia! Ik zoek de term op in wikipedia, en ga weer verder met schrijven. Zo, hoe lang ben ik al bezig? Ik kijk op de klok, een half uur. Ok. Na een uur mag je pauze. Ja maar nu lukt het toch niet meer. Even op internet. En dan gaat het mis, even op internet, ik lees mijn blogs, check mijn mail, kijk op facebook, kijk op nu, kijk weer naar andere blogs, klik via via door naar andere blogs en als ik dan op de klok kijk zijn er opeens 3 uur voorbij.

Ik keer terug naar mijn wordscherm. Lees wat dingen terug, verander hier en daar een woord. Zucht nog eens diep en schenk nog maar wat thee in.

Leuk hoor, thuis werken, en schrijven enzo. Maar verdomde lastig.
Ik moet nog even een juist stramine vinden denk ik zo.

Geef een reactie

