Zien – Movie Classics

Standaard


Films, I like.
Ik heb een jaar Media en Cultuur gestudeerd, omdat ik hoorde dat je tijdens die studie films kon/moest kijken. (En dat je je eindpaper kon doen over series zoals Buffy en Charmed, hello droomstudie!) (Bleek het uiteindelijk niet te zijn. Een droomstudie that is.)
Ik heb daar wel echte klassiekers moeten kijken zoals: Battleship Potemkim, bijna alles van Hitchcock, A bout de Souffle en nog veel meer. Je zou denken dat ik mijn quota ‘classics’ wel inmiddels gehaald heb, maar niets is minder waar.
Er zijn heel veel andere klassiekers die ik nog nooit heb gezien.
Zoals daar is Pretty Woman (WAT? Shocking! I know, maar het is er nooit van gekomen), One flew over the cuckoo’s nest en A clockwork orange. Ook Casablanca en zelfs Schindlers list (ja, die is altijd op tv, en ja ik heb stukjes gezien, maar nooit het hele verhaal. Ik wentel mij in schaamte) heb ik nooit gezien.

Dus daar moet verandering in komen. Dat vind ik, dat wordt niet opgelegd door de Movie Police of iets, ik vind dat de tijd daar is dat sommige films nu maar eens bekeken moeten worden.
Ik gebruik dit als mijn leidraad en One flew over the cuckoo’s nest staat al klaar op de computer om gekeken te worden.

Ik zal niet zo ver gaan om dit een challenge te noemen, maar ik zal jullie wel af en toe op de hoogte houden van welke ‘classics’ ik nu heb gezien.

Jullie nog tips?

»

  1. Ja eens, ik moet ook eens die klassiekers gaan kijken. Maar weet je wat ik stom vind? Er komen ook telkens nieuwe films uit die de moeite waard zijn, en op de een of andere manier geef ik die altijd de voorkeur :( Heb je Last Night al gezien? DOEN! (Ook al is-ie nieuw.)

    • Ja dat is echt uberstom! Ik kijk ook liever nieuwe films, juist omdat ik dan denk die oude kunnen altijd nog. En die nieuwe worden vanzelf wel oud, maar daar wil je dan niet op wachten ofzo. Rare logica.
      Enfin, thanks voor de tip! Ik ga hem zeker kijken.
      Wel gisteren One flew over the cuckoo’s nest gezien, en hij is wel heel gaaf hoor. Dus dat is dan mijn oldie tip aan jou!

Geef een reactie

