Leven – Dierenangst

Standaard

Vandaag wil ik even met jullie delen voor welke dieren ik bang ben.
Dit voegt denk ik niet zo heel erg veel toe aan jullie levens, maar ik moet het even kwijt.
Ik heb namelijk intense angst voor vlinders en ganzen.

Mooi? Think again!

Vlinders zijn mooi en prachtig, en als ze niets doen en gewoon zitten (desnoods vastgepind in zo’n glazen doosje) kan ik daar echt wel van genieten en zeggen ‘Wow, mooi die kleuren!’
Maar: Zodra deze beesten gaan vliegen, en fladderen, dan raak ik een soort hysterische staat.
Want ze wapperen zo, en je ziet niet waar ze heen gaan, zij zien niet waar ze heen gaan, ze zijn best wel groot (groter dan een vlieg of een mug dus dan bedoel ik) en je wilt ze ook weer niet wegmeppen, want ja, dat is toch ergens ook wel hetzelfde als kunst van de muur flikkeren. En dat dat dan breekt. En dan worden mensen weer boos dat je mooie dingen stukmaakt. Niet aan beginnen.
Dus dan houd ik vervolgens zo’n beest zeer goed in de gaten, heb ik geen oog meer voor mijn omgeving, verlies ik vrienden, omdat ik niet luister… Tragisch eigenlijk.

(Ik ben daar trouwens ook wel weer raar in, want om mezelf dan een goedkope adrealinestoot te geven, waag ik soms een klein wandelingetje in de vlindertuin in Artis. Nou, dan moet je me eens zien gaan. Lachen.)

Kijk die killer-look dan!

En dan dus ganzen. Ja, jeetje, ganzen, die horen eigenlijk ook samen met zwanen. Daar ben ik even bang voor.

Het zijn gewoon levensgevaarlijke beesten. Ganzen worden als waakdieren ingezet bij bedrijventerreinen en boerderijen en waar nog meer en dat lijkt me genoeg reden om daar pokkebang voor te zijn. Dat gekwaak en die agressiviteit. Het maakt hen niet uit namelijk, zij gaan wel, zij komen wel op je af. Ze lijken altijd boos, het is alsof ze chronisch in een zware PMS aanval zitten ofzo.

Het is zelfs zo erg, dat ik een keer ging hardlopen en ik een kudde ganzen tegenkwam en echt gelijk omdraaide om een soort sprint neer te zetten tot ik weer bijna thuis was. En dan alle ramen en deuren op slot en radio aan, dat idee.

Nare beesten.
Dus dat.

Maar om ook deze post weer met een positieve noot te eindigen, dit zijn dan ongeveer mijn lievelingsdieren:

Alpaca, springend door de weide

Jullie nog angsten voor bepaalde dieren?

»

  1. Ik huil om het onderste plaatje :’). En ik ben bang voor zwanen. Van een afstand niet, maar als ze te dichtbij komen, ga ik wel weg. Ik hoorde eens dat zwanen met hun vleugel je arm kunnen breken. Ik vind dat eh… zorgelijk.

  2. Ik ga eerst even dood om die eerste zin in combinatie met het plaatje van de alpaca :’D

    Oké. Nu even je verhaal lezen.

  3. Ja kijk ik dacht dus dat je bang was voor de zwevende alpaca, daar stierf ik om :’D

    Anyway, ganzen zijn LEVENSGEVAARLIJK. Er woonden er twee op de Uithof en soms als ik in de bieb zat te studeren (die heel grote ramen heeft zodat je fijn naar buiten kan kijken naar mensen die wel van het leven kunnen genieten ipv te studeren), kwamen ze allebei voor de ramen staan (!!!) om HEEL HARD naar ons te gakken (?). Nadat ik er een paar keer met verbazing naar had staan kijken, werd me duidelijk waarom ze dat deden: ze zagen zichzelf in de spiegeling van het glas en wilden deze zogenaamde intruders attackeren (………) Ja, ik blijf ook altijd uit de buurt van ganzen.

Geef een reactie

