Doen – Leuke dingen & Nuttige dingen

Standaard

weheartit.com

Sinds ik gestopt ben met werken stroom ik over van de creatieve dingen.
In mijn hoofd dan vooral, want ik ben nog niet aan het punniken geslagen oid, maar ik heb allerlei ideeën, en ik geloof ook heilig dat ik ze tot uiting kan brengen, ergens in de loop van dit jaar.
Nu staat schrijven uiteraard bovenaan, en dat zal ook elke dag mijn prioriteit hebben, maar er zijn ook andere dingen waar ik al een tijdje mee speel.
Ga er nog niet teveel over verklappen, want ik heb geen idee in hoeverre het daadwerkelijke vormen aan gaat nemen, en als dat al gebeurt, hoe snel dan, maar er broeden wel wat dingen in mijn hoofd, en dat is leuk en spannend!

En dan zijn er natuurlijk de echt belangrijke zaken des levens, dingen die je altijd al wilt doen, maar nooit doet omdat je geen tijd hebt, maar die ik nu wel echt een keer wil gaan doen, zoals daar zijn:
Mijn administratie
Die is om te huilen, ik ben namelijk niet zo goed in administratie, en ik ben bang dat ik dingen weggooi die belangrijk zijn, dus bewaar ik alles, maar dat houdt ook in dat ik brieven heb bewaard in de trant van: ‘Geachte mevrouw, met deze brief heet ik u welkom bij uw pensioenfonds, later!’ Dus daar kan best wel wat van weg, en dan wil ik het graag supergeorganiseerd hebben, zodat als ik ooit doodga, mensen tijdens de begrafenis zullen zeggen: ‘Wow, ik heb nog nooit zoiets georganiseerds gezien. En ze was ook best aardig.’
Mijn boekenkast
Die is ook om te huilen, hij is namelijk te vol, en mensen zeggen wel, is leuk, zo lekker chaotisch, maar ik denk dat er meer in zit, en dat mijn boeken ook meer verdienen. Ik moet nog even kijken of ik het op genre, kleur, auteur, gelezen/niet gelezen (Ja betrapt, er staan boeken in mijn kast die ik nog niet heb gelezen), of dikte ga sorteren, maar systeem zal er  komen!
Foto’s! Ach ja, foto’s, ik hoor jullie al zuchten. Ja, foto’s. Ik heb er zo’n miljoen (klein beetje overdreven), en die staan op mijn computers, cd’s, online etc. En wat mij nou zo ontzettend leuk lijkt, als ik dat eens leuk presenteer, dus gewoon wat foto’s afdrukken, stuk of half miljoen, en die leuk plakken in een boek. Of een album maken via iPhoto, is ook leuk. In ieder geval, van de abstractheid zo in het vuistje. (En mijn hemel hoe vaak kun je leuk gebruiken in een stukje.)
Kasten en Lades. Beiden met hoofdletters ja. Ik heb ontzettend veel meuk, maar dan ook echt ontzettend. Zie puntje boven, weggooien is niet mijn sterkste eigenschap. Omdat ik echt geloof dat je dat ene bonnetje van een restaurant van 19 maanden terug nog best kan bewaren (?) en dat die proef cremepjes van Ici en Douglas echt wel heel erg lang houdbaar zijn en dus voor altijd bewaard moeten blijven.
Enfin, ik wil dus daar doorheen spitten en weggooien, vuilniszakken vol, en als je dan een lade opendoet, denkt ‘Zo, daar kan ik mooi deze nieuwe proefmonstertjes inleggen.’

Zo georganiseerd!

Dus, maar weet je, dat heeft geen haast. Dat kan ergens binnenkort, maar ook over een paar weken, of zelfs over een paar maanden.
Ik ga nergens heen, en die troep helaas ook niet.
Maar goed, dat zijn van die dingen.

 

Eén reactie »

  1. Ik had dat ook, van die administratie, boekenkast en Kasten en Laden. Ik ben ermee begonnen toen ik ruim een week thuis was. Het is heerlijk als het gedaan is, maar ik snap ook waarom ik het had uitgesteld :’). Anyway, inderdaad: alles op z’n tijd. Kus!

Geef een reactie

