Luisteren – Beter goed gejat dan slecht bedacht

Standaard

De muziek die er was toen ik jong was (dan heb ik het over de jaren ’90) vond ik geweldig, en ik had bijna elk jaar wel een nieuwe ‘Now Dance volume voeg nummer toe’ in mijn kast staan.
Ik verslond de TMF dag top 5 en zong alles luidkeels mee, vaak in mijn eigen verzonnen Engels.
Mijn ouders kenden de liedjes vaak ook, en neurieden dan mee met de tv en ik vond dat maar stom. Als ik dat dan liet merken, ‘Pahap, hoe ken jij dat liedje nou weer?’ kreeg ik steevast het antwoord, ‘omdat het heel oude liedjes zijn.’
Dat begreep ik niet, en vond ik maar raar, hoezo oude liedjes? T-Spoon bestond toch nog helemaal niet zo lang?
Enfin, nu ben ik er wel achter hoeveel nummers gecoverd zijn, en daarom voor vandaag een selectie van nummers in het origineel, en hoe ik het nummer heb leren kennen.

Het origineel:

Stevie Wonder – Pastime Paradise


De copycat:


Coolio – Gangsta’s paradise (Ik HOU nog steeds van dit nummer moet ik zeggen, en ik kan ook nog steeds de hele rap meerappen)

Het origineel:

Janis Joplin – Mercedes Benz

De copycat:

T-Spoon – Mercedes Benz

Het origineel:

Hair – Aquarius (Hoe vet is die clip btw?)

De copycat:

Party Animals – Aquarius

Hebben jullie nog leuke jaren ’90 covers?

Geef een reactie

