Doen – Let the games begin!

Standaard

Ha, normaal wel, maar vandaag niet!


Ik ben begonnen met het tackelen van de chaos in mijn huis!
Zoals jullie hier konden lezen had ik nog een hoop te doen, en ik heb nog steeds een hoop te doen, maar ik ben in ieder geval begonnen en dat scheelt al de helft.
Vanmorgen ging ik eerst een uurtje sporten en toen ik op de fiets terug naar huis zat, bedacht ik me wat ik allemaal kon doen vandaag, The Big Bang Theory kijken, schrijven, mensen bellen om wat te doen, of beginnen aan de bodemloze hel qua opruimdingen…

Ik koos dus voor het laatste.

Heel raar ook eigenlijk als ik dat zo teruglees.
Maar hoe het bij mij werkt, en waarschijnlijk herkennen jullie dat wel, is als ik nuttige dingen moet doen, en ik doe ze niet, dan knaagt dat. Zo heel irritant, constant zo’n geknaag, achterin in je hoofd, en ik kan dan niet echt genieten van leuke dingen, dus kan ik net zo goed beginnen, en dan voel ik me uiteindelijk beter.
God de mens is snel tevreden.

Zo, zo waar

Enfin, ik ben begonnen in mijn klerenkast, en die is nu zo netjes, zo mooi en zo op orde (niet op kleur enzo, laten we niet overdrijven), en er staat nu een zeer volle vuilniszak met kleren die weggaan.
Maar tijdens het opruimen kom ik dan kleren tegen, waarvan ik denk, waarom?
En dan kan waarom betekenen:
– Waarom heb ik dit ooit gekocht?
– Waarom denk ik dat ik hier ooit nog in ga passen? (Want echt niet, dat gaat niet gebeuren, en zelfs als het door een wonder wel zou gebeuren, dan koop ik liever iets nieuws)
– Waarom heb ik dit uberhaupt nog? (omdat ik dan denk: als ik het vermaak, kortere zoom, extra rits, zonder rits, andere mouwen, samengevoegd met een ander lelijk ding, dan is het nog wat. De grote kink in de kabel is, ik kan niet naaien. Ik heb geen naaimachine, en ik ga dat toch nooit ever doen. Weg ermee)

Voordeel van de opgeruimde kast is, dat ik ook dingen tegenkom waarvan ik denk, ohja!! die had ik ook nog, leuk!
Nadeel is dat ik denk, shit, ik heb echt wel nieuwe kleren nodig, en het nadeel dan zijnde, dat ik geen geld heb op dit moment voor dat soort dingen.

Na de kledingkast ging ik door met een van de Lades, mijn zogeheten ‘BeautyLade’ maar die nu weinig meer met Beauty te maken had en meer met ‘Don’t open the Lade.’
Ik kwam zo ongeveer zevenduizend bodylotions tegen, variërend van nieuw, tot uit de tijd dat de bodylotion was uitgevonden, tot helemaal vol tot meer dan half leeg, tot heerlijk ruikend tot echt stijl achterover slaand van de luft die uit de tube kwam.
De drie opruim W’s kwamen dan ook goed van pas.
Weggooien, weggooien en weggooien.

En nu is het allemaal zo geordend en prachtig en er is zelfs ruimte over, kijken hoe lang ik dat leeg kan houden.

Enfin, nog een aantal Lades en Kasten te gaan en dan de Administratie, die bewaar ik tot het laatst, want dat vind ik het engste.

Bon, ik ga zo werken en ik wens jullie een fijne zaterdagavond!

Eén reactie »

Geef een reactie

