Leven – Sun & Run = Fun (or not)

Standaard

Ok, ik was eigenlijk op zoek naar een heel ander plaatje, maar toen ik deze kwam moest ik hem gelijk aan jullie laten zien.
Dit plaatje is fantastisch en goed voor de eventuele maandag dip die sommige ervaren.

Is het een kat?

Ik zocht eigenlijk een leuk hardloopplaatje, maar die kon ik niet vinden, waarschijnlijk omdat hardlopen niet leuk is. Ha ha. Ok flauw, maar ik ging vanmorgen wel hardlopen, en dat ging eigenlijk best goed, maar toch haat ik het nog steeds.
Waarom doe ik het dan?
Meerdere redenen:
– Ik verwacht nog steeds dat het ooit een keer leuk wordt, als zoveel mensen enthousiast zijn, en roepen ‘ik ga even lekker een rondje hardlopen’ dan verwacht je ergens dat je iets mist. Maar weet je, dat is precies hetzelfde denken als wat ik zaterdag schreef, denken dat je te kleine kleren in je kast ooit weer gaat passen. Soms is het gewoon niet zo.
– Sinds ik dus niet meer werk werk, en schrijf schrijf, had ik mezelf voorgenomen om elke dag iets aan sport te doen, en dat ging in het begin heel aardig (dankzij P90x) en toen dat mijn strot uitkwam, moest ik op zoek naar iets anders, en hardlopen is gewoon wel makkelijk, je hebt niet veel nodig, je kunt beginnen wanneer je wilt en nu ja, feitelijk gezien een goede sport.
– Ik heb me maanden geleden opgegeven om de Dam tot Damloop te lopen, in september. Ja, dat is 16 km, en ja ik vraag me ook serieus af waarom ik dacht dat mij dat zou gaan lukken. Het is nu augustus, en ik heb net in half uur 4 km gelopen (lees 33 minuten, 3,9 km) dus ja, ehm. Nee, dat wordt hem niet.

Dus ja, geen positief plaatje van hardlopen, maar wel dus die leuke van hierboven.
Oh wacht, ik heb deze gevonden:

Zelfs dit soort inspirerende teksten maken mij niet warm voor hardlopen..

Enfin, ik ga nu maar even op mijn balkon zitten (of eigenlijk, daar zit ik nu al) omdat ik toch wat zon wil voelen voor de zomer straks weer voorbij is.
Al denk ik niet dat ik het lang volhoudt, want het is te heet eigenlijk, en ik zie niet zoveel op mijn scherm. Dus hoe al die mensen dat doen en bloggen, ‘oh heerlijk in mijn bikini in de zon gewerkt’, geef me tips, want ik denk alleen maar ‘hoe ga ik comfortabel zitten en hoe verbrand ik niet levend en zit de buurman nu naar mij of naar mijn buurvrouw te gluren.’

Wat doen jullie vandaag?

»

  1. Ik moest heel hard lachen om deze blog en ook om die bovenste foto. Ik HAAT hardlopen echt, want ik krijg altijd blessures. Het gaat altijd een paar weken goed en dan opeens krijg ik tijdens het rennen een kuitkrampje en kan ik vervolgens anderhalf jaar lang maximaal 12 meter wandelen (nee niet eens rennen, gewoon lopen) omdat bij 13 meter en meer mijn kuit ongeveer op slot springt. Technisch gezien is hardopen ideaal, want het is goedkoop en je kunt het doen wanneer je wil en je kunt van het weer genieten, etc. Daarom probeer ik het ook el-ke keer opnieuw. Maar ik haat het en nu ga ik het nooit meer doen. Ik zwem sinds kort en dat vind ik de fijnste ‘sport’ die ik tot nu toe heb uitgeprobeerd, eens kijken hoelang ik dit volhoud :’D

    • Ja zwemmen is ook wel echt relaxed! Maar dan zit je vast aan de tijden van het baantjes zwemmen, die of pokkevroeg zijn, of te laat (lees als ik werk), de prijzen zijn flink omhoog gegaan hier, en je bent al met al met heel lang bezig (omkleden, zwemmen, afdrogen, aankleden, etc.), maar toch hou ik er wel heel erg van. Ha, wat een negativiteit dan, ja, snap het ook niet. Dus. Maar hoop dat je het lang volhoudt, het is wel echt lekker. En als er een sauna oid is, dan is het helemaal feest.

  2. Ja die tijden zijn om te huilen, plus ik haat al die wijven die anderhalf uur aan de kant gaan zitten kletsen waardoor ik niet lekker soepel kan keren. En het is duur en ik moet daarna ook altijd mijn haar wassen en fohnen. Maar ehm het is wel lekker :’)

  3. Pingback: Doen – Tiny dancer « Love Life Here

Geef een reactie

