Leven – Why o why?

Standaard

Dingen die ik niet begrijp:

– Volwassen mannen die een Popeye-lijf t-shirt aanhebben, waarbij hun hoofd dan zogenaamd op het lichaam van Popeye zit en het lijkt alsof zij Popeye zijn. Geestig. Not.

– Mango’s. Hoe maak je die vruchten in hemelsnaam klaar zonder dat je compleet onder vruchtvlees komt te zitten en eindigt met kleverige mangosap op je handen en in je haar, een beetje mango in een bakje en verder een onmenselijk grote pit.
Serieus, wie heeft er zo’n grote pit nodig?

– De fietsoversteekplaats bij de Stadhouderskade en de Hobbemakade. Dat stoplicht springt namelijk letterlijk maar voor 3 seconden op groen. Als je ’s ochtends met een heel colonne fietsers staat te wachten, en je hebt de pech dat je ergens een beetje achteraan staat, dan red je dat stoplicht gewoon niet meer. Wtf.

– ‘gezonde’ tandpasta’s, zoals paradontax en sensodyne, die smaken zo zo smerig. Het doel van je tanden poetsen moet toch ook zijn, ‘ah lekker fris!’ en niet ‘aaargh ik eet nu een hele pot pindakaas leeg om deze ontzettend smerige smaak in mijn bek weg te krijgen.’

– Mensen die een dubbele espresso bestellen, decafé.

– Mensen die midden voor een uitgang stil gaan staan, of midden op de stoep, als jij er achter loopt en je vol in de remmen moet wil je niet tegen deze mensen aanknallen. En echt, het zijn niet alleen toeristen die dit doen.

– Cryptogrammen. Ik weet wel hoe het moet, maar ik begrijp ze vaak niet, veel te moeilijk en te ingewikkeld. Geef mij maar een Zweedse puzzel.

– Waarom bij 1 straaltje zon de hele stad zijn kleren massaal uittrekt, en dan vooral mannen, die opeens met ontblote lijven door de stad banjeren. Waarom? We zijn niet op het strand of in het zwembad. Ik hoef dat echt niet zo graag te zien.

Zo, dat lucht op.
Jullie nog onbegrijpelijk dingen?

Eén reactie »

  1. Haha ik begrijp precies wat je bedoelt en ik heb het gevoel dat je dit lijstje vanavond nog voor een heel groot stuk aan kunt vullen, hopelijk met een grote glimlach op je gezicht! x

Geef een reactie

