Doen – All those little things

Standaard

Mensen vinden lijstjes maken vaak fijn, het geeft ze structuur en orde, en ze kunnen dan netjes afstrepen wat ze gedaan hebben.
Ikzelf raak een beetje in paniek van lijstjes. Nu raak ik wel snel in paniek van dingen die gebeuren moeten, maar het ding met lijstjes is, ze worden vaak zo snel zo lang, en dan zie ik door de bomen het bos niet meer. En als dat lijstje er eenmaal is, dan moet je er ook wel mee bezig zijn, en als je dat dan niet doet (lees: series kijken, surfen, dutjes doen), dan komt het lijstje niet af!
Of je moet er specifiek opzetten: Seizoen x van serie x bekijken, daar ben ik dan wel goed in, en dan heb ik mooi iets om af te strepen.

Maar wat ik wel mooi vind, is om een beetje een lijstje bij te houden van de dingen die je uberhaupt ooit nog wel eens wilt doen in je leven.

Dit is dus dan mijn lijstje:

– Een boek schrijven
– Naar Japan gaan
– Een cursus fotografie
– Leren een naaimachine te besturen (of nu ja, besturen, het is geen automobiel voertuig natuurlijk)
– Kettingen ontwerpen
– Een echte grote, compleet met back pack en al, reis maken
– Verliefd worden
– Een roadtrip door Amerika maken (op zoek naar ‘the biggest ball of yarn’ en motels en countrymuziek)
– Vrijwilligerswerk doen

Met sommige dingen op deze lijst ben ik al bezig, andere dingen kosten nu gewoon teveel geld, maar dat zijn wel leuke dingen om voor te kunnen sparen. Ooit.
De lijst fluctueert ook nog wel eens moet ik zeggen, hij groeit en krimpt en verandert, een beetje zoals de Dow Jones. Nee, dat is geen goede vergelijking he? Maar ik laat hem toch staan.

Wat zijn jullie absolute must do’s voor je doodgaat? (of voor je 90 en dement bent)

Geef een reactie

