Zien – Vivian Maier

Standaard


Gisteren zag ik bij iemand op haar facebook een link staan naar een artikel van de Daily Mail over Vivian Maier, What the nanny saw.

Het artikel gaat over Vivian Maier (1926-2009), een nannny en schoonmaakster in Chicago in de jaren ’50 en ’60 en die foto’s maakte in haar vrije tijd met een ouderwetse Rolleiflex.
Die foto’s, een paar er van vind je hier onder, vind ik echt supermooi.
Sowieso hou ik van zwart wit foto’s, maar deze foto’s zijn ook nog eens zo eerlijk en puur en hebben ze iets rauws.
Ik kan er uren naar kijken. Ik krijg gelijk zin om zelf met mijn camera op stap te gaan. Maar goed, dat moet dan ook het liefst in Chicago. Of New York. En dan ook terug in de tijd voor die Amerikaanse sfeer.

Nu is er sinds afgelopen november ook een boek, maar dat is nu eventjes uitverkocht bij Amazon (bij Bol hebben ze alleen de Duitse versie leverbaar) maar misschien hebben ze het wel bij de ABC op het Spui.
Ja, of eigenlijk moet ik dit dus gewoon voor mijn verjaardag gaan vragen wellicht. Want dat is immers ook al bijna.

In ieder geval, ik was dus wel onder de indruk van deze mevrouw en haar foto’s en dat wilde ik graag met jullie delen.
In de slideshow (ja, die heb ik nog nooit gehad op mijn blog, voor alles een eerste keer zeg ik maar) zie je haar op een gegeven moment met een camera om haar nek hangen.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Man, die foto van die man met die duiven… Zo gaaf.
En voor wie het artikel wilt zien: Klik!

Liefs!

»

Geef een reactie

