Doen – Tiny dancer

Standaard

Een hele tijd geleden had ik geschreven over mijn haat voor hardlopen (klik) en ook nog eens over die nieuwe sportschool (klik) en dat was dus eigenlijk niet zo’n groot succes.

Sinds november zit ik nu bij een dansschool. Een waar je klassiek ballet kunt volgen, hiphop, modern, maar waar ze ook lesjes aanbieden zoals zumba en pilates en essentrics (Ik had ook geen idee wat dat was)

En blij dat ik daar ben! Ik heb nu al een paar lessen hiphop gevolgd, en ondanks dat ik die coole what’s up houding nog niet helemaal beheers heb ik wel immens veel plezier en vliegt dat uur voorbij.
Ook heb ik mijn balletschoentjes weer van onder de kast geplukt en sta zo nu en dan aan de barre pliés te doen, terwijl ik mijn armen lichtjes moet buigen en mijn schouders laag moet houden en mijn rug recht tot je voor je gevoel zo onnatuurlijk staat als het maar kan en de docent dan zegt: ‘Keurig!’

Dit kan ik bijna! ;)

Ja, ik vind dansen misschien wel het leukste wat er is. Ik hou van de klassieke pianomuziekjes, maar ook van de dansjes op Sean Paul (trouwens, die ziet er nu best wel raar uit, hebben jullie zijn nieuwe clipje gezien? Hier), van een nieuwe beweging leren, of het eindelijk goed aanleren van een beweging waarvan je dacht dat je die al lang goed kon.

Dat je daar ook zumbalessen of pilates kunt volgen vind ik al helemaal geweldig, zo heb je een mooie afwisseling tussen dansen en lessen die voor je conditie, houding en spieren zijn.
Ik vind het nu ook oprecht jammer als ik een les niet kan volgen, ivm werk of een andere afspraak.
Oh, en het allerleukste, ik had de hoop al lang opgegeven dat ik ooit nog op spitzen zou kunnen dansen, dat heb ik nog nooit gedaan, maar ik dacht daar ben ik ook al lang te oud voor. Niet dus! Ik mag het altijd proberen. Dus een van de dingen die ik dit jaar wil doen is op spitzen gaan dansen. Al sterven mijn voeten na de eerste keer al af, ik wil het in ieder geval een keer in mijn leven gedaan hebben.

Zitten er hier nog dansliefhebbers?

Liefs!

»

  1. Stoer! Ik vind dansen ook heel leuk, maar ik ben er niet zo goed in. Daarom durf ik niet op dansles te gaan haha. En op spitzen staan lijkt me echt heel moeilijk (en pijnlijk!).

  2. Klinkt goed! Ik vind dansen ook heel erg leuk maar net als Eline is het volgens mij niet mijn grootste talent en ik durf niet zo goed tussen al die hippe elastische meisjes te staan :-)

Geef een reactie

