Zien – What’s your favorite scary movie?

Standaard

Lieve lezers, het is tijd dat ik jullie vertel over mijn liefde voor horrorfilms.
Schrik niet, ik ben nog steeds hetzelfde meisje als eerst, het meisje dat van roze houdt en ook van mooie liedjes en lieve plaatjes en eenhoorns en kopjes thee, en filmpjes van schattige katten, maar dus ook van enge, bloederige, hartaanvalveroorzakende horrorfilms.

Die liefde is niet altijd een liefde geweest, vroeger was ik namelijk echt een kleine angsthaas, ik was namelijk (ontzettend) bang voor de films: E.T., the Gremlins en Hook.

so scary!

Echt, ik kon er niets aan doen, ik keek deze films met mijn beste vriendje van vroeger, en altijd als het spannend werd ging ik zogenaamd naar de w.c. en daar bleef ik dan lang genoeg zodat de enge stukjes voorbij waren. Mijn beste vriendje riep dan altijd of hij de film op pauze moest zetten, maar dat hoefde natuurlijk niet voor mij.
De moeder heeft me altijd doorgehad denk ik, ze probeerde dan altijd tegen haar zoon te zeggen of er iets anders op kon, maar ik liet me natuurlijk niet kennen en zei pffff, nee man, niet nodig. (Al zullen dan niet mijn exacte woorden zijn geweest denk ik)

Enfin, later, in groep 8 gingen we tijdens een kinderfeestje Children of the Corn deel (insert willekeurig nummer) kijken. Veel weet ik er niet van, behalve dat er een scene was waar alle kinderen meer dan 40 of 50 graden koorts kregen, en in baden vol ijs gelegd moesten worden om ze af te koelen. Doodeng.
Die film is dus ook dankzij mij (ahum) stopgezet, wat een luid boegeroep opriep van de andere kinderen, die niet zo bang waren.
Dan is er ook nog het zondagmiddag incident, en dat ging als volgt. Het was zondagmiddag en de tv stond aan, ik meen rtl4 en waren twee jongetjes die zich ergens voor aan het verstoppen waren, en een jongetje kneep zo hard zijn handen tot vuisten dat er bloed uit sijpelde. Nu vraag ik je?! Wat is dat voor een engheid, en dat op de zondagmiddag? Dat laatste deed me geloven dat het nooit een echt enge film had kunnen zijn, want die worden nooit op zondagmiddag uitgezonden…

Voor onbekende redenen was deze film ook veel te eng voor mij. Vroeger. Terwijl, hallo, comedy!

Waarom het nu precies omgeslagen is weet ik niet, ik weet alleen dat ik vanaf de brugklas (ja sorry jongens van het feestje een jaar daarvoor, ik wist niet dat ik zo snel zou omslaan) helemaal fan ben geworden van enge films. Uiteraard begonnen met Scream en I know what you did last summer en all die jaren ’90 fantastische meuk, maar toen natuurlijk ook de classics, als the Exorcist, It, the Shining, Silence of the lambs.. Toen de hele Saw toestand (Nou ja, daar heb ik het na de 3e geloof ik opgegeven) en Paranormal Activity en alles daartussen in.

Ik heb een paar vriendinnen die net zo van enge films houden als ik, en als we dan ook samen zijn dan staat er bijna altijd wel een op het lijstje.
Nu zijn er ook een heleboel films die ik nog niet gezien heb, en er zijn ook genoeg films die ik niet wil zien, omdat ze teveel gore bevatten en dat is niet helemaal mijn ding.
De laatste film die ik echt uit heb gezet omdat ik het niet aankon was Ichi the Killer, maar die film was echt te ziek en smerig met mensen vermoorden enzo, dus ik dacht neen, dit is too much.

Het liefst kijk ik ze in de bioscoop, omdat je dan nergens heen kunt en met het harde geluid en de schrikmomenten is het super intens. Ik zit dan altijd half hyperventilerend van anticipatie in mijn stoel.
Waarom ik mezelf dat aandoe? Ja dat weet ik niet, misschien dezelfde reden waarom mensen gaan bungeejumpen of met haaien zwemmen… Voor de kick?

Zijn er hier mensen die ook van enge films houden? En die misschien nog wel een goeie tip hebben?
Ik ga binnenkort weer een van mijn vriendinnen bezoeken die ook van de horror houdt, dus we moeten weer wat kunnen bezichtigen!

Liefs!

»

  1. jaaaa hoi ik HOU van enge films. maar gore is een no go. ooit Martyrs gezien? die heb ik dus moeten uitzetten :’D en weet je REC en The Strangers nog? die laatste is mijn “favoriet”, ik durf keer op keer niet meer te slapen als ik die zie, maar op een goeie manier. The Shining en The Ring daarentegen hoef ik nooit meer te zien i.v.m. meerdere hart- en paniekaanvallen. hila verhaal over je jeugd btw :’D

Geef een reactie

