Back in the Day – Jeremy Jackson

Standaard

Vanaf vandaag een nieuwe rubriek op Lovelifehere.
De rubriek heet Back in the Day, en gaat over mijn obsessies uit mijn vroegere levensjaren.
Dat kunnen series zijn, crushes, liedjes, een bepaald soort voedsel, you name it.

We trappen deze rubriek af met een van mijn crushes van vroeger: Jeremy Jackson.
Een enkeling zal wellicht fronsen en de naam uitspreken zonder enige herkenning, maar de meesten van ons zullen wellicht (dan wel uitzinnig, dan wel met walging) uitroepen: Hobie!!
Inderdaad, Jeremy Jackson speelde Hobie in een van mijn lievelingsseries van de jaren 90, Baywatch. Hij speelde de zoon van Mitch Bucchanon (door ook weer door zo’n held, David Hasselhof, in het leven geroepen) en ik was verliefd.
Ik weet geen enkele verhaallijn meer van deze jongen, maar ik weet wel dat ik verkocht was door zijn donkere haren, zijn parellach, zijn Amerikaanse accent en de nonchalance waarmee hij over het strand paradeerde. Als hij blij was, was ik blij, was hij verdrietig wilde ik het liefst door het scherm duiken om zijn tranen te drogen en als Mitch boos op hem was, gaf ik Mitch een denkbeeldige trap tegen de achterkant van zijn rode zwembroek.

In bed fantaseerde ik over de strandwandelingen die we zouden maken, en de cola’s die we zouden nuttigen. Wellicht zouden we zelfs hand in hand lopen en wat zo mooi was aan die fantasieën, de taalbarrière was geen enkel probleem. Hij begreep Nederlands, of ik was vloeiend in Engels, het ging allemaal zo makkelijk.

Nu ging deze obsessie zelfs zo ver dat ik een brief stuurde naar Peter Jan Rens, naar het programma Geef nooit op, met de wens dat ik graag zou willen parachutespringen en dan willen landen op het huis van Hobie.
Terwijl ik die brief op de bus had gedaan (de envelop versierd met kleurtjes en stickertjes zodat hij vooral op zou vallen) schreef ik Jeremy zelf ook een brief.
Deze was uiteraard in het Nederlands en begon met Lieve Hobie.

De strekking van de brief was dat ik hem liet weten te hebben meegedongen naar een plek in een Nederlands televisie programma, om hem te mogen ontmoeten, en dat dan waarschijnlijk ook een vriendin mee zou komen, maar dat ik veel leuker was, en dat ik hem zo leuk en knap vond en dacht dat we wellicht maar eens moesten nadenken over verkering.
Deze brief heb ik nooit verstuurd, ik kon geen adres vinden, en van Peter Jan Rens heb ik helaas ook nooit meer iets gehoord.

Wel heb ik een t-shirt laten maken met zijn foto er groot op, waar ik dan in sportte op school (mensen, even voor de duidelijkheid, we hebben het over de basisschool) tot groot boegeroep van mijn mannelijke klasgenoten.
Toen hij eenmaal zijn cd uit had gebracht met de hit You can run draaide ik dan deze ook grijs op mijn witte stereoset, liggend op bed, een kussen tegen mijn borst gedrukt, ogen dicht en denkend aan Hobie die op me af kwam rennen en me misschien een kusje op mijn wang zou geven.

Uiteindelijk is het maar beter ook dat het niets is geworden, hoe ouder hij werd hoe minder aantrekkelijk zullen we maar zeggen, maar god wat was ik verliefd.

Niet meer so pretty...

Jullie ook crush gehad op Hobie?

Liefs!

»

  1. hahaha
    WHAHAHA
    oh sorry, ik moet zo lachen, terwijl ik natuurlijk ook een heftige crush had op jeremy. wat wou ik graag in baywatch spelen
    maar ieuw: wat ziet hij er nu uit??!!!!

    ik had trouwens ook een crush op patrick kluivert en dani (ook voetballer van ajax)

    ja niet lachen

  2. Hahaha, ja daar lach ik wel een beetje om. Maar ook gewoon om het lachen zeg maar.
    Voetballers waren nooit zo mijn ding moet ik eerlijk zeggen, volgens mij vond ik ooit kabouter Cocu wel leuk, maar waar dat vandaan kwam…?

  3. Ik kom nooooooooooiiiiitttt meer bij, wat heb je dat leuk omschreven allemaal :’D Ik was dus ook abnormaal erg verliefd op hem, ik speelde in mijn slaapkamer Baywatch na (bed was strand, vloer was zee, mijn bruine levensgrote knuffel van een beer (ja ik had een knuffel van 1.50m) kroop in de huid van Hobie) (I know, zeg maar niets…) en ik fantaseerde dat het liedje “French Kiss” over mij ging. Pas jaren later wist ik wat ‘french kiss’ eigenlijk betekende. Maar ja, dat dus. Ik ben wel blij dat ik nooit verkering met hem heb gekregen, want wat is hij nu lelijk! Meer van dit soort posts, meer!

  4. En ik heb ooit Dylan uit Bevery Hills 90210 een brief gestuurd. In het Engels, knap hè? Nee, helemaal niet want ik had die brief rechtstreeks gekopieerd uit het tijdschrift “Beverly Hills 90210” (…………) waar een voorbeeldbrief in stond. GEEN idee had ik wat ik aan het opschrijven was want ik zat in groep 6, maar ik schreef het in mijn mooiste handschrift en ik had er een lippenstiftkusje op gedaan. Nooit iets van hem gehoord, though. Erg jammer.

Geef een reactie

