Leven – Wat ruikt hier toch zo?

Standaard


Ik moet zeggen, de laatste tijd hoor ik het minder, maar vroeger was het nog wel eens zo dat mensen riepen, nee smeekten, om geurtelevisie.
Om de weidse bloemenvelden in de Alpen te kunnen ruiken als Julie Andrews daar paradeert. Om bij zo’n film als Perfume te ruiken wat deze Jean-Baptiste nu ruikt.
Maar waar ik me dan meer zorgen om maak, is hoe ruiken de acteurs? Zijn zij altijd zo fris als wasmiddel en deo, en parfum.
Ik heb het vooral met scenes waarbij acteurs elkaar verrot schelden, maar dan heel dicht op elkaar gezicht zitten. Soms zie je nog wel eens een spettertje speeksel voorbij vliegen, maar ik denk dan alleen maar, oh ik hoop dat hij/zij niet uit zijn giecheltje stinkt.
Of als een vrouwelijke acteur in een krachtige omhelzing wordt geduwd, hoop ik altijd alleen maar voor haar dat de tegenspeler wel deo en een schoon shirt heeft aangedaan.
Of een kusscene, terwijl een van de twee een lekker broodje (of acht) salami heeft opgegeten. Ga daar maar aan staan, en dan nog kussen met passie. Dat is pas acteren.

Enfin, dat zijn van die mijmeringen die ik dan wel eens heb als ik een film of een serie heb.
Jullie nog van dat soort ‘rare’ dingen?

Liefs!

»

Geef een reactie

