Doen – Design N00b

Standaard


Hij houdt het papiertje vast. Naast hem kringelt de rook van zijn kopje thee omhoog. Het papiertje legt hij neer en hij kijkt me aan, ‘hoe lang heb je hierover gedaan?’
‘Ehm, ik denk minder dan een minuut.’
‘Ja, dat is er ook wel aan af te zien.’
Ik lach, ‘maar ik kan ook helemaal niet goed tekenen of ontwerpen, het gaat om het idee!’
‘Gek genoeg snap ik het ook nog, je tekening.’ Hij kijkt weer naar het blaadje.
‘Gaat wel lastig worden.’
Nee toch, denk ik, ik dacht dat het een uitermate geschikt ontwerp was.
‘Wat dan?’ vraag ik toch maar, misschien kan ik er nog wat aan aanpassen.
‘Ja dit,’ hij wijst.
‘Maar das juist het leukste,’ zeg ik beteuterd.
‘Ja, dat moet je ook wel houden.’
We zijn even stil.
‘En de maten? Houtsoort? Achterkant? Versteviging? Heb je daar al over nagedacht?’
Nee niet echt.
Ik haal mijn schouders op. ‘Mwoah, een beetje.’
‘Als je dat eerst nou gaat doen, praten we daarna verder.’
Ik zucht: ‘Ok.’
Hij drinkt zijn thee op en gaat weg.
Het papiertje blijft achter en ik pak het van de tafel.
Daarop staan een hoop lijnen en vakjes. Het is moeilijk te raden als je geen idee hebt wat het is.

Maar het wordt een boekenkast.
Mijn eigen ontworpen boekenkast.
Hoop dat het gaat lukken, want hij is wel echt gaaf al zeg ik het zelf. (Niet zozeer op papier, met die lijntjes enzo, maar vooral in mijn hoofd)

Hebben jullie wel eens iets gemaakt? Qua meubels?
Ik zal jullie op de hoogte houden van het proces, en met een beetje geluk is hij in 2040 klaar!

Liefs!

»

  1. Ik heb iemand mijn boekenkast laten maken ;) Ik kan absoluut niet tekenen en heb 0,0 ruimtelijk inzicht, dus ik heb gezegd wat ik wilde en toen heeft iemand die er wel verstand van heeft het nog mooier gemaakt dan dat.

  2. wow HOE leuk is dit!!! nooit iets laten maken nee, maar ik ben heel benieuwd naar die kast van jou. zullen we meteen even een datum prikken in 2040?

Geef een reactie

