Doen – Market Sale

Standaard

Ik was dus heel enthousiast over iets en ik dacht daar moet ik een stukje over schrijven!
En ik wist niet hoe ik moest beginnen, ik had namelijk drie openingszinnen, die gingen zo:

1. Ohhh, ik ben zooo verliefd!!
2. Ik was dus op de markt vandaag!
3. Er is dus een marktkoopman…

Nou, behalve dat jullie misschien denken dat ik verliefd ben geworden op een marktkoopman, (en dat is niet zo) weet je nog steeds niet waar ik enthousiast over ben, maar ik ga het vertellen.

Ik hou dus heel erg van de markt, maar ik ga eigenlijk veel te weinig, terwijl ik er altijd heel erg blij van word (VOLLE TAS GROENTE MAAR 5 EURO!!) en het budgettechnisch ook heel fijn is (VOLLE TAS GROENTE MAAR 5 EURO!!), dus ik was afgelopen maandag geweest, en vandaag weer.
Als ik naar de markt ga, ga ik eigenlijk altijd naar de Ten Kate markt in Amsterdam West, want die is dichtbij, goedkoop, en heeft leuke fijne kraampjes.
Zo is daar de 50 ct kraam, waar echt bijna alles 50 ct is, tomaten, komkommers, sla, knoflook, uien.. etc. Fantastisch.
En er is ook de kraam waar je heen moet voor de ‘bijzondere’ spulletjes, ingelegde citroenen, alle kruiden, linzen, kikkererwten, goede bossen munt, alles.
En dan is er nog mijn allerlievelingskraam, met de allerliefste verkoper van de hele markt: De Humus kraam.
Deze man heeft de lekkerste humus, baba ganoush, en andere smeersels die je je maar kunt voorstellen.
En! Je mag alles proeven, hij scheurt een stukje brood af en doopt dat in iets en het is goddelijk. Ik koop daar altijd meer dan ik van plan was.
Zo ook vandaag, ik had mijn humus, mijn olijvenmix en een feta waar je van gaat huilen zo lekker, en toen vroeg de beste man of ik was mangohumus wilde proberen. Mangohumus? Humus met mango? Wtf dacht ik, want ik hou van humus en ook van mango, maar bij elkaar had ik nog niet echt bedacht, maar ik heb heerlijk waar nooit iets vies geproefd van deze man dus ik zei kom maar op.
En echt jongens en meiden, het was een waar feestje in mijn mond. Zo lekker, dat ik zei, doe me die ook maar. Het was zoet, en kruidig, en ook een klein beetje pittig, en verrassend..
Toen ik thuis kwam heb ik het natuurlijk gelijk op mijn verse brood (ook van de markt) gesmeerd en nu is het bijna helemaal op (Relax, ik had maar een klein potje hoor!), maar ik denk dat ik heel snel weer even terugga voor deze mangohumus.

Dat is dus mijn nieuwe liefde.

Jullie marktfans?

Liefs!

Eén reactie Volgende »

  1. owww, klinkt heerlijk!!

    ik ben ook zo’n dikke marktfan!! ik ben elke keer weer verbaasd met hoeveel ik thuiskom en dat ik ook nog boodschappengeld over heb!

  2. Een romance met een marktkoopman zou best leuk geweest zijn, maar dit is misschien nog wel leuker! Ik ga nooit naar de markt (hoewel er eentje vlak bij mijn huis is) omdat ik drempelvrees heb en niet durf :( Hahaha dit slaat echt nergens op, maar het is echt zo! Ik wil wel, maar iedere keer als ik het van plan ben ga ik toch weer de AH in…

  3. Och, ik vind de markt een drama. Dat komt vooral doordat ik hoeveelheden niet kan inschatten en ik mezelf dan een domme kut vind (ofwel: ik durf het niet te vragen). Groenten kopen in de supermarkt vind ik dan toch veiliger. Maar… ik haal ook wel eens groenten bij de Turkse delicatessenwinkel hier en dat is ook een dergelijk markt-genot ♥

Plaats een reactie