Doen – Schop onder de kont

Standaard


Opeens heb je het, de enige die jou een schop onder de kont kan geven ben jezelf.
En nee, dat is geen heel nieuwe baanbrekende gedachte, maar wel waar. Het kan helpen, iemand anders die je probeert te motiveren, die misschien zelfs boos op je wordt (waar je dan zelf om heb gevraagd, althans, ik kan nog wel eens een vriendin opdragen boos op mij te worden als ik iets niet doe), maar dat heeft niet zoveel effect, het enige effect dat het bij mij bereikt is dat ik alleen maar rustelozer word als ik niets nuttigs doe.

Maar goed, de schop is gegeven, en ik heb mezelf opgegeven voor een cursus fotografie. Iets wat ik al tijden roep maar nooit doe, en nu was er een goede aanbieding, en is het ook maar een dagdeel, even alle basics behandelen, en als ik het dan nog steeds superleuk vind kan ik altijd denken aan een langere cursus.
Ik ben gisteren en vandaag (voor mijn doen) vroeg opgestaan, ik moet om half 11 werken in het cafeetje, en normaal rol ik dan kwart voor tien mijn bed uit, maar gisteren en vandaag ging de wekker om 8.00, dus heb ik gisteren hardgelopen voor ik moest werken, en nieuwe muziekjes op mijn iPod gezet, en vanmorgen twee stukken geschreven.
Dus toen ik zo lekker bezig was, dacht ik, waarom deze lijn niet doortrekken naar mijn blog. Dit arme verpieterde domein, waar ik al maanden niet naar omkijk.
Hier ben ik dan weer. :)

Liefs!

Plaats een reactie